Sunday, October 16, 2011

بادنجان شکم پر


 بادنجان دلمه ای 2 عدد
 پیاز درشت 1 عدد
 سیر 2 حبه
 گوشت چرخی 300 گرم
 گوجه حلقه شده 8 عدد
 تره خرد شده نصف پیمانه
 نمک و فلفل
 پنیر پیتزا به میزان لازم



بادنجانها رو شسته ، نصف کرده و به مدت 1 ساعت در آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن گرفته شود، داخل آنرا خالی کرده و تخمهای آنرا جدا کرده و دور بریزید ، گوشت بادنجان را نگه دارید تا در مایه گوشتی بریزیم.


پیاز را داخل گوشت رنده درشت کرده ، با اینکار بوی گوشت را تا مقدار زیادی میگیرید ، می گذاریم تا آب بندازه و کاملا بپزد ، نمک و فلفل را اضافه کرده و گوشت بادنجان را می ریزیم و می گذاریم تا کاملا نرم شود ، و در آخر هم تره را اضافه میکنیم ، وقتی آبش کشیده شد و به روغن بیفتد ، آماده است .


دفعه بعد که درست کردم ، گوجه رو یادم نرفت :)))
داخل بادنجانها را از این مایع پر کرده و روی آنرا دو تا گوجه حلقه شده قرار میدهیم ( که با عرض شرمندگی من یادم رفت ) و روی آنرا با پنیر پیتزا پر می کنیم ، می توانید داخل مایه گوشتی نیز پنیر پیتزا بریزید چون اینطور چسبندگی پیدا کرده و جدا نمیشود البته من نریختم  و درون ظرفمون می چینیم و داخل ظرف به اندازه یک سانت آب و نمک ریخته، روش رو با کاغذ آلومینیوم پوشونده و روی کاغذ با چاقو چند جا رو برش می دهیم تا بخار خارج شود .


 درون فر 150 درجه سانتیگراد قرار می دهیم تا آب بجوش بیاید وقتی کاملا جوشید و پخت (تقریبا سه ربع طول میکشد)  کاغذ آلومینیوم را بر میدارم تا پنیر طلائی شود ، غذا آماده است 


 بسیار هم لذیذ نوش جان ، من این غذا رو از خانوم صفائی نازنین یاد گرفتم ، البته با کمی تغییرات ؛ با تشکر از ایشون .

6 comments:

  1. وووووووووووووی همین الان دلم خواست برم درست کنم

    ReplyDelete
    Replies
    1. از تو چه پنهون منم دلم خواست :))))))))))

      Delete
  2. دستت درد نکنه رزجان عزیز ...نوش جونتون باشه سپاس از معرفت و دوستیت اسمم رو اینجا دیدم و ازاین بابت ازت تشکر میکنم ..بی نهایت هم خوشحالم که خوشتون اومده بازم میگم نوش جونتون باشه ....من بعد از دوسه سال , الان تصادفا این پستت رو دیدم میدونم قبلا در پیج خوراکیها هم گذاشته بودی . ولی اینجا متوجه نشده بودم .... با یک دنیا تشکر ♥ ♥ ♥ .

    ReplyDelete
    Replies
    1. صفا جون ، وظیفه ام هست ، هروقت هم درست میکنم کلی یادتون میکنم ، مثل پیتزا رو نون تست ، مثل کباب چوبی ، مثل قیمه بوشهری .... مگه میشه یادم بره ، شما استاد مائی :******
      بعده ها ، با مرغ هم درست کردم ، نمیدونم دیدین یا نه ، این لینکش هست :)
      به هرحال من از شما ممنونم بابت همه ی آموزشهاتون :*
      http://www.sanambanoo.com/2013/12/blog-post_18.html

      Delete
  3. سلام
    سایتتون عااااااااااالیه

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام فاطمه جان
      خوشحالم استفاده میکنی عزیزم :)

      Delete