Thursday, July 26, 2012

مرغ در فر با سرکه و آبلیمو



 این همون مرغهایی هست که گفتم ما با پلوی مکزیکی خوردیم و دستورش رو هم از استاد کفائی یادگرفتم ، تنها تفاوتی که داشت این بود که من چون ترخون نداشتم ، از رزماری استفاده کردم ، اما بیشترین طعمش مال سرکه و رنده ی پوست لیمو ترش بود ، در هرصورت خیلی خوشمون اومد و از استاد هم تشکر میکنم :))


 موادی که اینجا نوشتم برای 700 گرم مرغ هست که من چون بسته ی مرغم 900 گرمی بود کمی موادش رو زیاد کردم ، اما من عین دستور استاد رو براتون میذارم .


 مواد لازم :
 مرغ یا مرغابی 700 گرم 
 روغن مایع 8 قاشق غذاخوری 
 آب لیمو 4 قاشق غذاخوری 
 سرکه 3 قاشق غذاخوری 
 سیر 1 حبه رنده شده
 ترخون خشک 1 قاشق چایخوری ( من نداشتم از رزماری خشک استفاده کردم)
 فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری 
 رنده پوست 1 عدد لیمو ترش 


 تمام مواد بالا را با هم مخلوط کرده و به مرغ اضافه میکنیم ، من با دستکش کاملا به خرد مرغ دادم و به مدت 6 ساعت درون یخچال قرار می دهیم .




 بعد از این مدت درون یه قالب یا سینی کاغذ آلومینیوم پهن کرده ، کمی چرب میکنیم و مرغهامون رو روش می چینیم و در فر 175 درجه ی سانتیگراد به مدت 50 تا 55 دقیقه قرار می دهیم .


 بعد هم با لذت نوش جان میکنیم ؛ 


 کاش عکسهای بهتری داشتم ، اما اگر خانوادت گرسنه باشن ؛ چیکار میشه کرد ، چهارتا دونه تند و تند عکس انداختم و بعد هم اجازه ی خوردن دادم :))))))


 به هرحال جاتون خالی 


  

10 comments:

  1. seems so delicious. how lucky your husband and your children are!.

    ReplyDelete
  2. نوش جونتون رز عزیز . میبینم ایندفعه پست مرغ رو نکندی احتیاج به چسب داشته باشی‌ ))))))))) . دستت تو عزیز و آقای کفایی عزیز درد نکنه .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ها ها ها ؛ عارفه چه خوب یادته :)))))))))))))

      Delete
  3. سلام
    من تازه با سایتتون آشنا شدم و کلی لذت بردم. دوست دارم رسیپی های شما رو امتحان کنم ولی فونتی که ازش استفاده میکنید رو ندارم اگه اسمش رو بگید تا بتونم نصب کنم ممنون میشم

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام عزیزم ؛ اینجا چند تا فونت داره ولی من هرچی عوض میکنم فرقی نمیکنه ؛ اسمش : Default font ، شمااگر کیبورد فارسی رو از ویندوز دانلود کنی فکر کنم مشکلتون حل بشه که امیدوارم بشه :)

      Delete
  4. ها‌ها ها "اجازه خوردن دادم". مرسی‌ خانم رز

    ReplyDelete
    Replies
    1. دیگه ما اینم دیگه استاد :))))))))))))

      Delete
  5. عالی بود دوست عزیز

    ReplyDelete