Sunday, November 27, 2011

گراتین بادنجان




 بادنجان دلمه ای 3 عدد متوسط
 گوشت چرخی 300 گرم
 پیاز یک عدد متوسط
 تره خردشده دو قاشق غذاخوری
 رب 1 قاشق غذاخوری
 پنیر پیتزا به میزان لازم
 سس سفید ( بشامل)
 نمک و فلفل ، زردچوبه و آویشن


 بادنجان ها را شسته ، پوست گرفته و از طول ورقه ورقه می کنیم ، دوباره یه آب میزنیم ، نمک پاشیده و میذاریم حداقل 1 ساعت تلخیش گرفته بشه ، بعد از یک ساعت دوباره شسته ، با دستمال آشپزخونه خشک کرده و در روغن داغ سرخ میکنیم و روی دستمال آشپزخونه گذاشته و میذاریم کاملا روغنش رو پس بده .
 برای تهیه مایع گوشتی هم پیاز را در گوشت رنده درشت کرده و بر روی حرارت قرار میدهیم ، با این روش کاملا بوی گوشت از بین میره چون گوشت با آب پیاز روی حرارت قرار میگیره ، بعد تره رو اضافه میکنیم ، وقتی آبش کشیده شد ، نمک و فلفل و زردچوبه و یک قاشق رب رو اضافه میکنیم و میذاریم کاملا بوی خامی رب از بین بره ، همین گوشتمون آماده است .



 برای تهیه سس سفید هم یک قاشق غذاخوری روغن مایع را همراه یک قاشق غذاخوری پر کره را بر روی حرارت قرار داده ( یک قاشق روغن مایع برای جلوگیری از سوختن کره هست ) وقتی کره آب شد یک قاشق آرد را اضافه کرده و میذاریم کمی که تفت خورد به اندازه نصف پیمانه شیر را اضافه کرده و میذاریم تا مثل کارامل شود .



 ته ظرف مورد نظر را چرب میکنیم ، یه لایه سس سفید ، بعد بادنجونها رو می چینیم بعد پنیر پیتزا ، بادنجانها و در آخر سس سفید و به همین ترتیب تا مواد تموم بشه.



  در فر از پیش داغ شده با حرارت 180 سانتیگراد اول با فویل بعد از یک ربع فویل را برداشته تا روش طلائی بشه ، بعد از اینکه روش طلائی شد ، آمادست ...... نوش جان




6 comments:

  1. vaaaaaaaaaaaaaay ke che ghazaye khoshmazeyi mitune bashee,hatman emtahan mikonam,mashalah shoma cheghad ba saligheyid

    ReplyDelete
  2. مرسی عزیزم ، امیدوارم درست کنید و لذت ببرید ، اگر طرفدار بادنجون هستید مثل ما ، مطمئنم که لذت خواهید برد ، در ضمن خیلی هم لطف دارید :))))

    ReplyDelete
  3. سلام دوست عزیزم این غذا وسوسه انگیزه دستتون درد نکنه. یک سئوال: گوشت چرخ کرده است؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام لیلی عزیز ، بله گوشت چرخ کرده است ، الان اضافه میکنم ،:)))

      Delete
  4. ممنونم از اینکه وقت برای ما دوستانتان می گذارید و به این سرعت پاسخ من را دادید. قربانت لیلی

    ReplyDelete