Wednesday, November 16, 2011

خورش مرغ و بادنجان





 اگر همین الان از پدر شوهر من بپرسید ، اگر رزی بخواد برات غذا بذاره چی بذاره ؟ میگه خورش بادنجون ، نمی دونم چرا ولی این خورش من رو پدر شوهرم خیلی دوست داره ، هر وقت هم میذارم صنم میگه : جای بابائی خالی :))))

 بادنجان قلمی 6 عدد
 مرغ یک عدد کامل ( که من بال و گردن رو جدا کردم برای سوپ)
 پیاز دو عدد بزرگ
 گوجه فرنگی دو عدد متوسط
 زعفران به مقدار لازم
 نمک و فلفل به میزان ذائقه
 غوره و آبغوره هم به میزان ذائقه



 بادنجون ها رو همونطور که میدونید پوست گرفته و شسته و نمک میزنیم تا تلخیش گرفته بشه ، بعد از چند ساعت دوباره میشوریم ، خشک می کنیم و در روغن داغ سرخ کرده و رو دستمال آشپزخونه روغنش رو میگیریم . من از بادنجونهائی که کمی کلفت هستند زیاد استفاده نمیکنم ، شما هم امتحان کنید اگر هم اونطور بود نازک برش بزنید ، بسیار لذیذتر میشه .



یکی از پیازها رو خرد کرده و در روغن تفت داده، زردچوبه زده و مرغ را اضافه میکنیم و درش رو میذاریم تا هم سرخ بشه و هم آب بندازه و نیم پز بشه ، بعد زعفران را اضافه کرده و کمی آب میریزیم ، اجازه میدیم که بپزه .


چقدر اون غوره ها خوشمزن ، به به


 خوب اینور توی یک ماهیتابه خوشگل اون یکی پیاز رو خرد کرده و تو روغن سرخ میکنیم و زردچوبه میزنیم و زیر ماهیتابه رو خاموش کرده و پیازداغ ها رو یک طرف جمع میکنیم . وقتی مرغمون پخت ( نه در حدی که نرم نرم بشه و موقع منتقل شدن وا بره، این رو دیگه باید چشمی ببینید ) میذاریمشون تو ماهیتابه و  بادنجون های نازمون رو هم یه طرف دیگه می چینیم و روش گوجه فرنگی رو که پوست گرفته ایم و حلقه حلقه کرده ایم روی همشون میذاریم و غوره رو هم همون گوشه ها مرتب می چینیم .





 روی همشون نمک می پاشیم و پر از زعفرون میکنیم ، درش میذاریم با حرارت آروم قشنگ مزه ها به خورد هم بره ، وقتی دیدیم به روغن افتاد آبغوره رو زده می تونیم بعد از 10 دقیقه سرو کنیم ، به به ؛ چقدر این بادنجون خوشمزست . حالا نگین چقدر بادنجونها رو دستمالی کردی این شکلی کنی ، مطمئن باشید با چنگال درستشون کردم :))))



 نوش جان




4 comments:

  1. به به......پدر شوهرت حق دارن خب! دلم خواست بدجور و ناجور

    ReplyDelete
  2. مرسی دوستم ، کاش میشد بیای خونمون برات بذارم ، کاشکی :)

    ReplyDelete
  3. رزی جان من مشتری خاموش وبلاگتم.

    خیلی ممنون از این همه دستورای خوب و خوشمزززززززه

    برای من بادمجون دوست که عاااالی بود

    دست شما درد نکنه

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنون ماری عزیزم ، خوشحالم که از دستورات استفاده میکنی و دوست داری ، همینکه دوست دارین من کلی انرژی میگیرم :))

      Delete