Saturday, November 12, 2011

رولت انار





 تخم مرغ 2 عدد متوسط
 پودر قند 75 گرم
 آرد 75 گرم
 پودر قند 1-2 قاشق غذاخوری
 وانیل 2/1 قاشق چایخوری



 مواد داخل :
 یک بسته پودر خامه
 یک قاشق غذاخوری پنیر خامه ای
 پودر قند به اندازه لازم ( من دو قاشق غذاخوری اضافه کردم چون خامه من کمی شیرینی داشت )
 انار دان شده یک عدد




 1- فر را با درجه 220 درجه سانتیگراد روشن کنید ، و روی سینی فر کاغذ روغنی به اندازه 23*33 سانتی متر بیندازید .



 2- تخم مرغها و پودر قند ( 75 گرم )  و وانیل را کاملا با همزن برقی می زنیم تا زمانیکه حجمش دو برابر شود .




3- آرد را داخل تخم مرغها ریخته و با لیسک کاملا مخلوط می کنیم ( آروم و در یک جهت )  کمی مایع شل میشود ، خیلی آروم  به کاغذ روغنی منتقل میکنیم و به مدت 12-10 دقیقه داخل فر قرار میدهیم تا بپزد.




 4- یک کاغذ روغنی تمیز روی یک سطح صاف قرار داده و روش پودر قند (2-1  قاشق غذاخوری)  می پاشیم .




 5- کیک پخته شده را روی این کاغذ روغنی برمیگردانیم و کاغذ قبلی را ازش جدا میکنیم و با کاغذ جدید رول میکنیم و اجازه میدهیم در این حالت کاملا سرد شود.




 6- برای درست کردن مواد داخل ، بسته پودر خامه را طبق دستور پشت پاکت و یک قاشق غذاخوری پنیر خامه ای را اضافه کرده و کاملا با همزن میزنیم ، بعد می چشیم اگر نیاز به پودر قند داشت اضافه میکنیم و بعد با همزن انقدر می زنیم تا خامه ما سفت شود و از تیغه همزن نریزد .




 7- مرحله آخر کیک را باز کرده ، طبیعتا کمی حالت رول دارد ، روش آروم از خامه ی آماده شده مالیده و روش هم انار دون شده را قرار میدهیم . و دوباره رول میکنیم و می تونید با پودر قند یا خامه و انار تزئین کنید و حداقل 1 ساعت درون یخچال قرار می دهیم .



  خونه ما که چند ساعت بیشتر دووم نیاورد ، شما هم امتحان کنید حتما خوشتون میاد طعم ترش انار بسیار لذت بخش است . می تونید به جای انار از توت فرنگی هم استفاده کنید . نوش جان









6 comments:

  1. خیـــــــــــــــلی خوشگل شده

    ReplyDelete
  2. لیلا جونم ، بالاخره درست شد و تونستم جوابت رو بدم قربون لطف و مهربونیات :*

    ReplyDelete
  3. رزی جون من امروز این رولت رو پختم البته در حقیقت رولت نسکافه رو ،ولی خراب شد.نونش ترک خورد وشکست .فکر می کنم باید زودتر از فر درش میاوردم،با این حال که 10 دقیقه گذاشتم ولی خشک شده بود.البته یه جور جمع و جورش کردم !
    دستتون برای دستور درد نکنه،دفعه ی بعد بیشتر دقت می کنم و به امید خدا درست می شه.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ارغوان جان ، حیف شد که ترک خورد ، خوب توی رولت معمولا ترک پیش میاد ، من حدس میزنم شاید درجه ی فر یه خرده زیاد بوده ، امیدوارم اینبار دیگه از این اتفاقها نیفته ، اون رولت مربائی هم دستور نونش خیلی عالیه ، من هر وقت درست کردم خوب شده ، در هر صورت نوششش جونتون

      Delete
  4. آره رزی جون دیدم که اون یکی رولت رو توصیه کرده بودید که بهتر هستش،ولی من همیشه می رم سراغ دستورهای راحت تر ! دفعه ی بعد زودتر درش میارن که خشک و برشته نشه،البته خیلی خوشمزه شده بود ،توش یه ردیف موز و گردو هم ریخته بودم و با خامه ،شکلات رنده شده و موز تزئینش کرده بودم.تازه حتی از خرابکاریم عکس هم گرفتم!!! با اعتماد به نفس کامل

    ReplyDelete
    Replies
    1. به به ؛ موز و گردو هم که ریخته بودی ، خیلی هم کار خوبی کردی که عکاسی کردی ، همینکه تجربه میکنیم خیلی خوبه :)))

      Delete