Sunday, January 15, 2012

پاند کیک شکلاتی



 از کیکهای خوشمزه که به یه بار درست کردنش میارزه ...
 مواد لازم برای سس شکلات :
 پودر کاکائو  2  قاشق سوپخوری
 کره 1 ق س
 آب جوش 2 ق س
 پودر قند 3 ق س
 جوش شیرین 4/1 قاشق چایخوری


 مواد لازم برای خمیر کیک :
 کره 2/1 پیمانه
 شکر 1 پیمانه
 تخم مرغ 3 عدد
 وانیل 2/1 قاش چایخوری
 پکینگ پودر 2/1 و 2 قاشق چایخوری
 آرد الک شده 2 پیمانه
 نمک 4/1 قاشق چایخوری
 شیر 3/2 پیمانه


 برای تهیه سس شکلات ابتدا پودر کاکائو ، کره ، آب جوش ،  پودر قند  و جوش شیرین را با هم مخلوط نمائید تا بصورت سس درآید و آن را کنار بگذارید . فر را روی حرارت 175 درجه سانتیگراد روشن کنید.
 کره وشکر را با هم مخلوط کرده و با همزن برقی بزنید تا سفید و یکدست شود . تخم مرغ ها و وانیل را هم اضافه کرده و با همزن برقی بزنید ، پکینگ پودر ، آرد الک شده و نمک را به مایه اضافه کرده و در آخر شیر را نیز اضافه نمائید .


 3/1 مایه کیک را در قالب مستطیلی (24*13*8)  که از قبل درون آن کاغذ روغنی انداخته و چرب کرده اید ریخته ، بعد مقداری از سس شکلات و بعد بقیه مایه کیک............ تا مواد تموم بشه ، دقت کنید که سس شکلات در سطح قرار نگیرد ، مال من اینطور شد یه کم روش تیره شده بود :)))


 بعد به مدت 55 الی 60 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید .


 این کیک خیلی برای صبحانه عالیه .


 این هم کل کیک که منتقلش کردم به یخچال ....


 امتحان کنید و نوش جان :)))

6 comments:

  1. عالیه رز...اینم باید درست کنم حتما....خوش به حال صنم با این مامان کدبانو

    ReplyDelete
  2. قربونت دوستم ، حتما بدرست فکر کنم خوشت بیاد ، همچین میگی خوش به حال صنم ، انگار خودت کم از این کارها میکنی ، تو خودت بهترین مامان دنیائی :))))

    ReplyDelete
  3. خانومی من این کیک رو درست کردم مال من خوب در نیومد!کره به صورت جامد باید باشه یا آب کرده؟من از کره جامد استفاده کردم.شکر و کره رو با همزن زدم خوب با هم یکدست نشدن. بعد پختن بافت کیک خوب درنیومد.میشه راهنماییم کنید.در ضمن 1.2 پیمانه کره جامد چند گرمه؟خیلی خیلی ممنون از دستورات خوبتون

    ReplyDelete
  4. ناشناس عزیزم ؛ ممنون از پیگیری دستورات وبلاگ
    عزیزم برای استفاده ی کره در دستورات کیک و شیرینی ؛ حتما کره باید به دمای محیط رسیده باشه و نرم شده باشه ، می تونید خردش کنید و بذارین کاملا نرم بشه که وقتی که با همزن میزنین کاملا با شکر حالت کرمی پیدا کنه ؛ برای اندازه ی گرم هم ، توی وبلاگ یه پست اندازه گیری دارم که اولین لیبل هست ؛ می تونید از اون استفاده کنید دوست عزیز :))))
    امیدوارم اینبار درست کرده و خوب دربیاد و لذت ببرید .......

    ReplyDelete
  5. سلاااام.کره اب شده یک دوم پیمانه یا کره سرد؟ کره اب شدهرو ب اندازه یک دوم پیمانه بریزیم تو مواد؟

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام افسانه جان
      کره نرم شده ، به مقدار تقریبی 113 گرم ، می تونی به لیبل اندازه گیریها برین ، اونجا تبدیل پیمانه به گرم رو نوشتم :) کره نرم شده رو با شکر بزنین تا کرمی و سفید شود و بعد ادامه ی دستور

      Delete