Sunday, July 7, 2013

غذای روح - در قلمرو پادشاهان



 نوبتی هم باشه ، نوبت معرفی کتابه .


 در قلمرو پادشاهان ، زندگینامه کارمن بن لادن ، زنی نیمه ایرانی و نیمه سوئیسی هست ، که از زبان خود ، ازدواجش با یسلام بن لادن ( برادر اسامه بن لادن ) را تعریف میکند ، ازدواجی که باعث میشود وارد خانواده ی ثروتمند بن لادنها شود.
 توی این کتاب ، اطلاعات بیشماری از زندگی زنان عربستان بدست میارین .

 روی جلد کتاب اینگونه نوشته :
 در سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار ، کارمن بن لادن ، زنی نیمه ایرانی و نیمه سوئیسی ، به ازدواج یکی از پسران خانواده بن لادن درآمد . اون جوان و عاشق پیشه بود . زنی آزاد بود و اروپایی که به خانواده ای مرتجع با فرهنگی پیچیده و استثنائی پیوست . در عربستان او از سرتا پا پوشیده و با روبند از خانه خارج می شد و شوهرش اجازه داشت هر زمان که دلش خواست او را طلاق دهد و فرزندانش را برای همیشه از وی بگیرد .
 اکنون کارمن بن لادن پرده از رازهای خانواده ای بر می دارد که جزو با نفوذترین و قدرتمندترین خانواده های جهان است و از آن مهم تر ، ارتباط این خانواده را با خانواده سلطنتی عربستان سعودی یعنی آل سعود روشن می نماید . در این میان نقش یکی از برادران بن لادن به نام اسامه به بن لادن ، انکار نشدنی است .

8 comments:

  1. من ندیده بود این پست شما رو ،جالب به نطر می رسه این کتاب ،بعدا ازتون می گیرم می خونمش . راستی اسم اون کتاب ها این بود : شاهزاده خانم ،دختران شاهزاده خانم سلطانه و حلقه ی حمایت شاهزاده خانم سالطانه که هر سه جلدش نوشته ی جین ساسون و ترجمه ی منیژه شیخ جوادی (بهزاد ) و برای نشر پیکان هستش

    ReplyDelete
    Replies
    1. قربونت ارغوان جان ، این از اون کتابهاست که خودم ندارم ، باید بخرم و تو آرشیوم داشته باشم
      این کتابها رو هم یادداشت میکنم ، ایران رفتم ، حتما تهیه میکنم ، ممنون که یادت بود :)

      Delete
  2. نخوندمش :) میخونمش مرسی :)

    ReplyDelete
  3. من اینو خوندم، خودت هم بهم معرفی کردی، از اون کتابا بود که خیلی زیاد خیلی زیاد دوست داشتم، تصوری که از زندگی بن لادن ها داشتم متفاوت بود، مرسی رزی جان

    ReplyDelete
    Replies
    1. درسته الهام جان ، کاملا متفاوت با اون چیزی که بهشون فکر میکردیم ...............

      Delete
  4. این کتاب خیلی قشنگه من چند سال پیش خوندم.

    ReplyDelete
    Replies
    1. واقعا عاااالیه ، خداروشکر که اینو خوندی :)))))))))))))

      Delete