Tuesday, November 27, 2012

هنر گوش دادن



  چند روز پیش دلتون نخواد یه مهمونی زنونه داشتم ، جای همه ی دوستان گلم خالی :) 


 می دونین که توی این مدل مهمونیها همه با هم حرف میزنن ، توی اون شلوغی من دقت کردم ، یک نفر و شاید فقط دو نفر گوش شنوا داشتن ، همه داشتن با هم حرف میزدن که حرفشون شنیده بشه، بخاطر همین هم صدا بالاتر میرفت و اگر هم گوش میکردن ، به حرف طرف گوش نمیکردن که هیچ، داشتن فکر میکردن که در جواب چی بگن ، نه اینکه بگم این مورد تو زنها هست نه ، اصلا منظورم این نیست، اما توی این جو من به این مسئله دقت کردم و در جمعهای دیگه هم نظرم خیلی به این موضوع جذب شده .



 این مسئله از یک گفتگوی دو نفره هست تا مثل همین دورهمی های کوچیک من تا گردهمائی های بزرگتر . امیدوارم که بین زن و شوهرها اینگونه نباشه که متاسفانه هست و زیاد هم هست ، فقط انگار یک طرف سعی داره حرف خودشون رو بزنه .
  گوش شنوا داشتن یک هنره ، واقعا هنره ....
 به امید روزی که هممون هنرمند بشیم :)

10 comments:

  1. خوب رزی جون من اونروز مهمانی جز کدوم دسته بودم ؟:)

    واقعیت اینه این هنر شنیدن خودش یه بحث روانشناسی هست که متاسفانه اصلا بهش توجهی هم نمیشه ...

    تو مهمانی ها هم که دیگه نگو که هممون تجربه اش را داریم ...و خیلی وقت ها طرف حرفش را میزنه و زمانی که نوبت تو میشه که جوابی بدی یا نظرت را بگی میبینی اصلا گوش نمی ده .

    امیدوارم ما بتونیم به بچه هامون یاد بدیم تو بحثها که اول خوب بشنوند و با تامل ابراز عقیده کنند...و به دیگران هم فرصت حرف زدن بدن.

    ReplyDelete
    Replies
    1. خودت میدونی که تو همیشه گوش شنوا داشتی برای شنیدن ، بارها هم بهت گفتم ، تو بودی و فقط یه نفر دیگه سعی میکرد که گوش هم بده ، اما نه مثل تو ، حالا من چی ؟ ها ها ها ها ، می تونی بگی من گوش شنوا ندارم ؟؟؟؟؟
      اما من نهایت سعی ام رو میکنم که اینطور باشم وسعی میکنم به صنم هم این رو انتقال بدم ...............

      Delete
  2. vaghan bahse jalebio baz kardi merci manam in dardo darama iani tu ie jami basham kasi gosh namikone azin raftar kheili badam miad..vaghti ham beshon begi migan na aslan..man khodam sai mikonam vaghti havasam part sodo be harfe tarafe moghabel gosh nadadam hade aghal kari ke konam ozr khahie ghable inke tarafam az dastam beranjeee..

    ReplyDelete
    Replies

    1. دوست عزیزم ؛ متاسفانه این حالت زیاد پیش میاد و به نظر من این به فرهنگ طرفت برمیگرده که گوش بده و واقعا حواسش بهت باشه ........
      به قول تو اگر هم بهشون بگی میگن ، نه اصلا ...........

      Delete
  3. اکثر افراد تظاهر می کنند که دارن به حرفت گوش می کنن ولی دارن به جواب خودشون فکر می کنن ،اصلا مهم نیست که تو چی میگی چون اون می خواد در هر حال همون جواب رو بده.
    بعضی ها هم حتی این زحمت رو به خودشونن نمی دن که تظاهر به گوش کردن بکنن و به کار خودشون ادامه می دن و حتی اگه یهو صحبتت رو قطع کنی هم متوجه نمی شن یا شاید بعد از 5 دقیقه بپرسن چی می گفتی،که تو باید بگی هیچی مهم نبود.
    خب مشکلات خیلی وقت ها با حرف زدن حل میشه ولی اگه گوش شنوا نباشه مثل آب تو هاون کوبیدنه.

    ReplyDelete
  4. اینکه میگی به فرهنگ بر میگرده ، دقیقا درسته
    متاسفانه من قبل از اینکه اینجا بیام اینجور بودم ، و خوشبختانه از زمانی که اینجا اومدم خیلی چیزهایی که خودم فکر میکنم مثبت هست ، ازشون یاد گرفتم
    گاهی اوقات به خودم میگم کاش میشود که هر کی ی سفر بیاد و رفتار و برخورد اینها رو ببینه تا بتونه تفاوتها رو حس کنه و بهترینها رو انتخاب کنه
    چون وقتی در برابر این همه رفتارهای مثبت قرار میگیری ، نمیتونی منفی کار کنی

    ReplyDelete
    Replies
    1. دقیقا گیلدا جون ، بعضی چیزها رو هرچی توضیح بدی نمیشه کاریش کرد ، تا توی محیط نباشن نمیشه .............

      Delete