Sunday, February 1, 2015

غذای روح - حشاشین



 تامس گیفورد با قلمی بسیار بسیار گیرا و صحنه پردازی و شخصیت پردازیهای قوی ، شما را با داستانی همراه میکند که پرده از واقعیتهایی برمی دارد که شاید هیچ زمانی به ذهن شما خطور هم نمیکرد . 


 این کتاب حاصل 9 سال تلاش تامس گیفورد هست که یک واقعیت تاریخی را در قالب رمانی بسیار قوی از دل تاریخ بیرون میکشد . ترجمه ی بینظیر آقای جواد سیداشرف ، در همراهی شما با برگ برگ این کتاب بی تاثیر نیست .
 کتابی که من مطالعه کردم چاپ یازدهم و 912 صفحه هست ، اما جائی خوندم که این کتاب نزدیک 1000 صفحه هست ، اگر نسخه ی اولیه ی این کتاب رو پیدا کنم ، شک نمیکنم که دوباره از اول شروع به خوندش کنم . 
 خلاصه ای از داستان ، برگرفته از متن پشت کتاب :
قتل اسرارآمیز خواهر والنتاین راهبه ی جواب ، برادر او را - که وکیل سرشناسی است و در جوانی خود نیز راهب فرقه ی یسوعیون بوده است - آرام نمی گذارد و به میدان میکشد . 
تنها مدرک او عکس رنگ و رورفته ای از پاریس جنگ زده در ساال 1943 است . بنیامین در جستجوی چهار مردی که در عکس دیده می شوند - و مرد پنجم ، یعنی عکاس ناشناس - با چندین فقره قتل مرموز روبرو می شود . همه هشدار می دهند و او را از ادامه تحقیقات برحذر می دارند : این ماجرا مسئله ی داخلی کلیسیاست و واتیکان به هیچ کس اجازه نمی دهد در مسائل درونی کلیسیای کاتولیک دخالت کند .
 همه ی سرنخ ها به شهر رم و به آرشیو محرمانه ی واتیکان ختم می شود . ماجرا ریشه در گذشته های دور دارد : در دوران رنسانس و در سالهای حکومت پاچ های مخوف خاندان بورجا گروهی قاتل حرفه ای وجود داشت که تنها در شرایط << خاص >> و به دستور شخص پاپ برای انجام ماموریتهای << ویژه >> دست به کار می شد . آیا اکنون شیوخ کلیسیا دوباره این گروه مخوف را زنده کرده و به ماموریت فرستاده اند ؟ آیا واتیکان منافع ویژه ای دارد که برای حفظ آن از ارتکاب قتل هم ابا نمی کند ؟ .......

4 comments:

  1. کتاب جالبی به نظر میاد ، فکر می کنم مامانم داشتش یا شایدم مال کسی بود ازش گرفته بود بخونه ولی من نخوندم

    ReplyDelete
    Replies
    1. من خیلی دوسش داشتم ارغوان ، خیلی چیزها در مورد کلیسیا و پاپ و فرقه ی یسوعیون نمیدونستم که با خوندن این کتاب یاد گرفتم ، اگر حوصله کردی و مامان داشتن کتاب رو ، بخون ، حتما خوشت میاد

      Delete
  2. مرسی عزیزم عاشق این قسمت از وبلاگتم

    ReplyDelete
    Replies
    1. مرسی لیلا جان ، هم سلیقه ایم عزیزم :)

      Delete