Wednesday, February 8, 2012

خوراک بادنجان با پنیر



 سینه مرغ پخته و خرد شده 2 عدد
 پیاز 3 عدد کوچک
 گوجه فرنگی 4 عدد متوسط
 بادنجان دلمه ای 2 عدد
 ماکارونی فرمی آبکش شده 2 پیمانه
 پنیر موزورلا به میزان ذائقه
 نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه کاری


 پیاز را خلالی کرده و در روغن تفت میدهیم وقتی نرم شد ، مرغ خرد شده را اضافه کرده و کمی تفت میدهیم و بعد ادویه ها را اضافه کرده .
 گوجه فرنگی را شوک حرارتی داده ( یعنی در یک قابلمه آب می جوشونیم و گوجه ها را از یخچال درآورده و فوری در قابلمه انداخته ، اینطوری پوست گوجه فرنگی خیلی راحت کنده میشه ) و پوستش را جدا کرده و نگینی خرد میکنیم .



 گوجه فرنگیها را به مایه مرغ اضافه کرده و میذاریم آبش کشیده بشه ، نه خیلی که خشک بشه ، در عکس نشون دادم ، امیدوارم مشخص باشه .



 بادنجانها را بعد از شستن ، حلقه ای کرده و نمک می زنیم یک ساعت بهش وقت میدیم که آب اضافی اون خارج بشه ، بعد می شوریم و با دستمال آشپزخونه خشک کرده و در روغن داغ سرخ میکنیم .
 ماکارونی فرمی رو هم  که در یک قابلمه با نمک و روغن آبکش میکنیم .


 درون ظرفی که بتونیم داخل فر بذاریم ، ابتدا یک لایه از مایه مرغ رو می چینیم و بعد روش ماکارونی و بعد بادنجونهای خوشگلمون رو میذاریم و بعد هم پنیر موزورلا و همینطور برای لایه بعد ، پنیر را مقدار نذاشتم که هرکس به ذائقه خودش بریزه .



 درون فر 180 درجه سانتیگراد ، اول با فویل میذاریم به مدت یک ربع بمونه ، بعد فویل را برداشته یک ربع دیگه هم زمان میدهیم که روی غذامون طلائی بشه .



 این غذا میتونه با هر مواد دیگه ای ، گوشت ، قارچ ، فلفل دلمه ، کدو ...... هم تهیه بشه .



 نوش جان :)))

No comments:

Post a Comment